Hogyan fog kinézni a modern iroda 2021-ben?

A koronavírus a többségünk szokásait megváltoztatta a munka terén is: a munkát otthon kell elvégeznünk és a külvilággal e-mailen és videó hívásokon keresztül tartjuk a kapcsolatot. Talán már senki nem képzeli, hogy visszatérünk az eddig megszokott rendbe. Az otthoni iroda megszokott részévé válik az életünknek, a munkahelyi íróasztalunk pedig már nem lesz a miénk. Hogyan készüljünk fel ezekre a változásokra?
Íróasztal
A hatékony munkavégzés egyik alapja a rendezett íróasztal

A home office az új sztenderd: Hogyan változik az irodai munka 2021-ben?

A koronavírus egyik pozitív hozománya a munkahelyi szokások gyors változása és az ezzel járó átalakulása a munkaterületeinknek. A hosszú távú, egész cégre kiterjedő home office nyilván nem lesz működőképes. De számos olyan előnnyel jár, melytől a továbbiakban nem szeretnénk megválni. Emellett néhány hátránya is van.

Vannak dolgok, amiket nem lehet a távolból elintézni – a fizikai kontaktust semmivel nem lehet helyettesíteni –és a munkavállalók is kezdik tudatosítani, hogy az otthon kényelme nem mindig annyira kényelmes. A home office-hoz megfelelő munkamorálra és mentális állóképességre van szükség.

Az irodai dolgozók elsöprő többsége ezért az otthoni és az irodai munkavégzés kombinációját tartaná üdvösnek (az úgynevezett „hibrid“ munkavégzést). Mit jelent ez az Ön irodája és a háztartása számára?

Hot-desking és desk-hoteling – a munkaterületek megosztásának legújabb trendjei

A cégek legkedveltebb megoldása a hibrid munkavégzésre a hot-desking és a desk-hoteling. Arról van szó, hogy bizonyos idősávokban többen használnak egy íróasztalt. Az első opció az „aki előbb odaér“ elven alapszik, a második pedig előzetes foglalásokon.

A megosztott íróasztalok ötlete már a koronavírus előtt is létezett –elsősorban a csapatmunkát volt hivatott elősegíteni különböző részterületek között, melyeknek tagjai közös projekteken dolgoztak. A járvány alatt viszont egészen más értelmet kaptak ezek a fogalmak.

Akkor, amikor a munkavállalók zöme csak a hét bizonyos napjain megy be az irodába, vagy csak egy pillanatra ugrik be, nincs tovább értelme a saját munkaterület fenntartásának. Az iroda fenntartásának a költségei csökkenek és nő a hatékonyság.

Önre, mint munkavállalóra azonban nagy feladat hárul: munkavégzés után rendet kell tennie a munkaterületén. Nem maradhatnak a gyermekek fényképei, személyes bögrék „az utolsó tökéletes nő“ vagy „inkább sört innék“ felirattal, és nincs helye a plüss állatoknak sem. Az asztalt üresen kell otthagyni. Erre a célra jól szolgálhat egy összecsukható tároló rekesz, melyet kényelmesen el tud helyezni egy polcra, vagy az öltözőbe.

Infobox: Attól tart, hogy a megosztott íróasztalon nagyobb kockázatnak van kitéve járványügyi szempontból? Az ellenkezője igaz. Az állandó használatban levő asztalok és székek általában piszkosabbak, mint egynéhány mellékhelyiség. Miért? Mert az alkalmazottak mindenféle dolgot ott hagynak az asztalon és a takarítóknak tilos hozzányúlniuk. A megosztott asztalokat viszont minden alkalommal kötelezően fertőtlenítik.
Képkeret és tároló doboz a személyes tárgyaknakA kutatások szerint az „otthonos munkaterület“ jobb hangulathoz és magasabb hatékonysághoz vezet. Ezért váljon meg személyes tárgyaitól. Szerezzen be tárolásukra egy megfelelő dobozt.

Hogyan ne fulladjunk bele a home office-ba? 8 tipp a rendezett otthoni irodához

Az kezdő home office-osok már biztosan rájöttek, hogy milyen nehéz otthon megtartani a jó munkamorált. Fontos, hogy ne szokjuk meg, hogy a kanapéról dolgozunk, vagy a reggeli után a konyhaasztalnál maradunk a laptoppal.

Az alap egy házi iroda létrehozása, vagyis egy világosan munkára körülhatárolt terület kialakítása.

  1. Gondoljon arra, hogy mi van a háta mögött. Az otthoni munkavégzés gyakori videó hívásokat jelent. Az irodája elhelyezkedését és a háttér kialakítását a névjegykártyájának tekintheti.

  2. Váltogassa az ülést és az állást. Egy állítható irodai széken kívül szerezzen be egy állítható asztalt is. Jobb lesz így a vérkeringése és az elhízást és a cukorbetegséget is kiküszöbölheti.

  3. Gondoskodjon a megfelelő világításról, gondolja át, hogy van-e lehetősége ablak mellett ülni, vagy éjszakába nyúlóan kell-e dolgoznia. Az asztali lámpa mellett érdemes az asztal felett elhelyezni egy mennyezeti világítást intelligens villanykörtével, amely a napszak szerint váltogatja a fényét. Ezzel védi a szemeit, és nem borítja fel a bioritmusát.

  4. Ne hagyja, hogy a környezete zavarja Önt. Hallgasson zenét Készítsen egy elég hosszú playlistet, hogy ne kelljen sokat bíbelődnie a számok átváltásával. Vegyen zárt párnázott fülhallgatót, hogy kényelmes legyen hosszabb távon.

  5. Minden szükséges dokumentuma legyen kéznél. A számlákat és a szerződéseket ne a könyvespolcon dugdossa a könyvek közé, és ne járjon értük a szomszéd szobába, ahol ezer más dolog fogja elvonni a figyelmét. Ha nincs elég fiók az asztalán, akkor szerezzen be egy kis irodai Salgó polcot.

  6. Telepítsen magának digitális asszisztenst (Siri, Cortana, Alexa vagy Google), melyek hatékony segítséget nyújtanak a keresésben és ablakok váltogatásában, ráadásul hangosan figyelmeztetik a fontos értekezletekre.

  7. Tanulja meg használni a „Ne zavarjanak“ funkciót. A munkáltató gyakran tekintenek a home office-ra úgy, mint korlátlan munkaidőre, és késő délután is képesek feladatokat küldeni. Ne szégyellje kimondani, hogy most nem elérhető. Beállíthat automatikus üzenetet az e-mailjére, melyben ezt taktikusan leírja kollégáinak, ügyfeleinek és főnökének.

  8. Tartson rendet a munkaterületén, mind a fizikai, mind a virtuális téren. A rendetlenség növeli a stresszt és gátolja a koncentrációt. Fogjon bele a rendrakásba Marie Kondo útmutatásai alapján. A rendszere elsődlegesen a háztartásra vonatkozik ugyan, de egy kis fantáziával ötleteket meríthet az munkaterülete és a számítógépe rendberakásához is.

Asztal és szék az irodábanA dokumentumai mindig legyenek kéznél. Rendezze be a teret úgy, hogy a lehető leghatékonyabban tudjon dolgozni.


Zdroj fotografií: Depositphotos.com

Nejnovější články